Tuesday, December 30, 2008

Ada Apa Dengan Riuh Rendah

Dari Filem Bintang Hati;

Tasya: Sesakali balik ke kampung, lupa sekejap hingar bingar kerja.

Memang sesekali aku suka balik kek kampung. Bukan sekadar laksanakan tanggungjawab sebagai seorang anak untuk menyenangkan hati mak aku, tapi adakalanya aku rasa tenang bila ada dengan family aku. Walaupun aku sendiri tahu yang kalau aku balik ke kampung, makin riuh rendah rumah mak aku. Tambah lagi dengan keadaan sekrang bila semua ada kat rumah.

Well, Khamis lepas aku balik ke rumah mak aku kat Melaka untuk cuti panjang sempena Krismas dan Awal Muharram. Macam biasa la, kalau balik je Melaka makin sibuk. Bawak mak aku pergi membeli barang dapur, kenduri, balik kampung memang aku rasa masa aku sangat terisi. Masa tu lah nak berehat kat rumah tapi dalam masa yang sama lah nak kena entertain macam-macam benda. Bukan nak membebel macam Ayu, tapi aku rasa aku sebagai anak kena laksanakan tanggungjawab sesekali aku balik rumah mak aku.

Ni dah balik ke kampus. Tetiba aku rasa sangat berbeza. Susah giler nak dapat parking lot kat blok. Budak-budak degree suma dah balik kampus. Semester baru dah bermula. Malam tadi dah mula pekakan dan pekikan adik-adik yang dah lama aku tak dengar. Hampir 5 minggu aku tidur dalam keadaan selesa dan lena tanpa gangguan makhluk kasar. Dah tanggungjawab menjaga adik-adik kat blok. Kena la tahan sket dengan kerenah diorang. Takpe, lepas habis semester ni, aku ada 3 bulan untuk tinggal sorang kat blok tu. Waahahhahahhaha....

Semester baru dah mula. Aku kena berusaha lagi keras untuk memperkemaskan research aku. Banyak lagi benda yang perlu aku buat. Too many things to do.

Special shoutout to An: Selamat pengantin baru..!!! Jangan lupa elaun aku jadi photographer walaupun...hehhehhehe..

..

No comments: