Friday, December 19, 2008

Ada Apa Dengan Result Semester 1

Aku dah dapat result semester 1.

Tengah memikir camana nak bayar yuran lak ni. Sikit sikit la terpaksa jimat cermat untuk bayar yuran ni. Tiba-tiba aku terfikir pada orang yang memang ada kebolehan untuk belajar terpaksa berhenti belajar sebab ada financial problem. Dan tiba-tiba gak aku terfikir anak-anak orang kaya yang tak berapa nak pandai a.k.a bangang yang menghabiskan duit mak bapak pergi belajar kononnya kat universiti oversea, sekali tak jadi apa pun. Nak buat camana. Pilihan masing-masing.

Kita punya akal untuk menentukan hidup sendiri. Allah dah bagi Quran dan nabi dah tinggalkan sunnah dan hadis untuk diikut.

Apa pun aku tetap bersyukur dengan keputusan aku untuk semester ni. Membuatkan aku nak berusaha lebih untuk meningkatkan prestasi diri sendiri.

Banyak lagi yang nak kena buat.

10 Liter aliran gas dalam seminit.
2 m3 aliran gas dalam sejam.
20 - 120 MMSCFD.

Takpelah. Mungkin bukan rezeki aku untuk join masa-masa bersuka ria dengan orang di sekeliling aku sekarang ni. Nak nak lagi lak orang yang jauh. Dah lama tak gi jalan-jalan melihat alam. Ada hati tu nak berjalan. Nak bayar yuran pun belum tentu lepas..

Tapi kita kena bersyukur.

Surah Ibrahim Ayat 7:

"Dan apabila kamu bersyukur, maka Aku akan tambah nikmat kepadamu. Namun, apabila kamu kufur, (maka) ingatlah siksaan Ku amatlah pedih"

No comments: