Monday, April 12, 2010

Hilang

Disclaimer: Mode senti ketika menulis entry ini

Apa yang hilang? Banyak yang boleh hilang dari kita. Ada benda yang hilang, tapi kita tak kisah pun. Ada benda yang hilang, kita akan risau dan lepas seketika kalau tak jumpa pun kita boleh ganti. Tapi ada juga kehilangan yang tak boleh di ganti.

Aku tak kisah kalau aku hilang pen atau duit setakt seringgit dua. Tapi kalau hilang fon atau jam tangan tu terasa terhentak jugak la kan. Tapi at least boleh diganti. Tapi siapa yang nak ganti tempat ayah aku? It's been almost 5 years now. But the feeling of longing for him still burns like an eternal flame. You just cant replace some things in life.

Aku tak nak kehilangan apa-apa lagi dalam hidup aku. Tapi seperti manusia lemah yang lain, kehilangan akan tetap berlaku. Hukum alam. Cuma yang pasti selagi masih ada, aku akan cuba untuk hargai apa yang aku ada. Minggu lepas aku tersekat di dalam satu perbualan berat dengan orang yang tak berapa aku nak kenal. Pasal kehilangan dan penghargaan. Diakhir perbualan aku cuma ada satu kesimpulan. Aku just tak nak jadi cam sebahagian orang. Orang yang akan mula menghargai bila sesuatu yang pernah menjadi miliknya sudah hilang dari pandangan mata. If then is when u think u want to start appreciating.. well, it's a bit too late.

I cant expect people to think like me. At least some people that i expect to think like i do. Well i cant expect them too. *Apasal aku pening dengan ayat aku sendiri*

I wish...

Entry ini sangat senti. *Blaming Pergi by Aizat*


..

No comments: