Monday, September 14, 2009

Ada Apa Dengan SF3

Kalau disemak balik entry-entry yang lepas lebih kurang setahun lepas, ada entry dengan tajuk ADa Apa Dengan Soul Fusion 2. Kalau tak silap la. Well, this year, aku masih lagi join Soul Fusion, tetapi dengan komiti yang berbeza. Ada beberapa ahli MT program yang pernah jadi MT program lepas dan ada juga fasi yang pernah jadi fasi untuk Soul Fusion lepas tapi sememangnya banyak yang berbeza.

Program tahun ni dimulakan dengan pembuatan kertas kerja bersama penasihat dan sesi penilaian penasihat ke atas unit-unit termasuklah bendahari dan setiausaha. Aku rasa Soul Fusion kali ni adalah program yang paling banyak aku bantu dan aku ajar. Bukan senang nak tengok program student. Cara kami diajar dalam kelab berbeza. Pendekatan semestinya berbeza. Tapi kami mahukan hasil akhir yang sama. Mujurlah adik-adik semuanya sudi mendengar dan mengikut tunjuk ajar bagi menjayakan program.

Soul Fusion adalah program campuran khidmat pendidikan dan khidmat masyarakat yang dijalankan ke atas Sekolah Pendidikan Khas (cacat penglihatan) Princess Elizabeth di Johor Bahru. Program selama 2 hari 1 malan ini mengetengahkan konsep ukhuwah dan menjadikan "Masih Ada Yang Sayang" sebagai temanya.


Banner Program yang Berwarna Pink

Setiap tahun aku rasa Soul Fusion tak pernah gagal untuk menyentuh hati aku. Nampak keras dan kasar, tapi aku sebenarnya tersentuh dengan adik-adik yang semuanya kurang upaya. Tak mampu untuk melihat dan kalau ada yang dapat melihat pun, keupayaan itu akan pergi dalam masa terdekat.


Kebolehan mereka bermain gamelan semasa upacara perasmian penutup. Aku kadang-kadang terfikir bagaimana mereka mampu untuk membuat sesuatu yang kita sendiri tak mampu nak buat.


Persembahan nasyid dari adik-adik SKPK Princess Elizabeth. They sound really good.

Sebenarnya aku sangat seronok dengan program SF kali ni. Adik-adik yang sangat bersemangat untuk buat program, sekolah yang best untuk buat program. Dan yang paling best, ada 3 orang alumni lain yang join program. Sport dan Ayu wakil MT alumni lambaian dan Aimi, juga penasihat KLM seperti aku.

Kami yang kemaruk ambil gambar.


Kami lagi.

Apa pun aku sangat seronok. Tambah lagi dengan Naufal panggil aku ke depan adik-adik untuk sambut birthday bersama-sama, aku rasa tahun ni sangat meriah sambutan birthday aku. Not to forget 3 days of cake eating from 3 different group of people. I am so glad to be blessed. Jadi tak salah kalau aku pay it forward kepada adik-adik di SKPK PE.


One group photo for the album.


..

No comments: