Monday, August 31, 2009

Ada Apa Dengan Karpet Lembut

Agak lama aku menyepi dari mengupdate blog aku. Sejak awal Ramadhan aku tak punya kesempatan nak menulis. Cuma ada masa untuk membaca blok rakan-rakan je.

Jumaat yang baru lepas, aku bersama-sama dengan Azim Jamil, Azim Fahada dan Izmar Hafizi keluar dari UTM untuk iftar bersama. Rancangan yang telah pun dibuat sebelum puasa *masa berbuka puasa sunat Syaban* akhirnya direalisasikan.

Usai segala urusan di makmal, kami mulakan langkah menuju Restoran Benafe. Sampai agak awal sebab tak nak berebut seat dengan orang lain yang biasanya akan memenuhkan Benafe kalau dah dekat nak waktu berbuka. Jadi sementara menunggu waktu berbuka, kami berbual sambil bertukar idea mengenai program kampus dan kolej, pembangunan sahsiah dan peribadi.. aiyoh, aku lupa semua mereka ni pemimpin pelajar. Azim Fahada ahli MPP UTM, Azim Jamil ketua biro JKM, Izmar plak pengarah persatuan pelajar. Hmm, kinda tough to be in that circle because when i recalled beack the times while i was in UTM, i was absolutely a nobody.

Waktu berbuka, dan kami berbuka dengan senyap. Bukan sebab menghormati azan *mungkin juga* tapi sebab lapar. Hehhehhe. Selesai nasi ayam penyet, kami beralih ke kebab daging kambing. Kami mempercepatkan segala urusan makan bila jam di tangan dah mula menunjukkan pukul 735 malam.

Usai urusan iftar, kami menuju ke Masjid Sultan Abu Bakar untuk solat maghrib. Sementara menunggu waktu Isya dan teraweh, masing-masing menyendiri melakukan tugasan kepada pencipta bagi mendapatkan keberkatan Ramadhan. Azan Isya dilaungkan dan kami menyertai jemaah lain untuk Isya dan seterusnya teraweh dan witir. Tanpa sedar, selesai sudah 23 rakaat yang direncanakan.

Memang tak sedar masa begitu pantas berlalu. Tapi apa yang paling menarik adalah karpet masjid yang aku rasakan begitu lembut dan harum sekali. Sangat mendatangkan keselesaan semasa sujud. Kalaulah dekat, maunya setiap hari aku ke MSAB. Mungkin nanti tunggu hujung minggu lain kalau ada kesempatan.

Habis urusan di masjid, kami menuju Dataran Bandaraya untuk moreh. Steamboat dan tauhu bakar. Bukan selalu. 2 bulan gaji tertunggak, aku rasa aku perlu dapatkan reward kerana bersabar atas segala ujian kesempitan duit. Hehhehehe. Alasan.

Aku ada gambar tapi malas sangat nak upload. Tah kenapa.

BTW, esok aku akan buat posting tentang binatang peliharaan terbaru. Iceblaze.


..

No comments: