Wednesday, August 19, 2009

Ada Apa Dengan Konvo Adik

Akhirnya anak terakhir mama dan arwah ayah dah pun berkonvo. Menamatkan pengajian peringkat ijazah pertama di UM.

Aku tumpang gembira dan bangga dengan adik. Masih aku ingat, seminggu sebelum adik mendaftar di UM, ayah pergi meninggalkan kami tak kembali. Susah memang susah. Bukan adik sorang yang rasakan. Aku sendiri rasakan. Tambah pula dengan tanggungjawab menjaga adik, angah dan mama lepas arwah tiada.

Aku sempat menjaga adik sewaktu dia di UM. Hujung minggu ada kala kami akan keluar makan bersama, tengok wayang, shopping atau just melepak sambil mengumpat. Well, adik jugak tak pernah lepas dari nasihat pedas dari aku. Pernah aku marah dia kat parking Za'aba waktu malam sampai menangis dia. Tapi apa pun, dia yang cari masalah dengan pointer yang macam tu. Wajib kena marah dari abang yang bertanggungjawab. Heehehehhe..

But, she turn out ok. Sekarang kami sama-sama tengah sambung masters. She in her line. Me in mine. Both working hard to make the family proud.


The proud family at adik's convocation.

*wish along is here to celebrate as well. he always miss all the good things*


..

No comments: