Monday, January 12, 2009

Ada Apa Dengan Baju Basah

Will every weekend be like yesterday?

Satu soalan yang aku tau jawapannya. Nak mampos agaknya kalau setiap weekend macam semalam. Well, it was an excellent weekend. Tapi aku tak sanggup nak hadap every weekend as great as yesterday.

Apa sebenarnya yang terjadi semalam?

Geli Gelak Lambaian.

Satu program dalaman KLM yang dilaksanakan hasil kerjasama semua ahli kelab untuk mengukuhkan ukhuwah setiap ahli kelab. Semua ahli nekerjasama untuk melaksanakan tugas masing-masing mengikut batch. Hasilnya satu program yang sangat hebat hasil usaha keras semua yang disertai oleh pelajar dari tahun 1 sehinggalah tahun akhir termasuklah pelajar-pelajar masters dan alumni lain yang bekerja di sekitar Johor Bahru.

Aktiviti yang memenatkan tetapi sangat menyeronokkan terutama modul-modul baru yang aku rasa bagus untuk mengukuhkan ukhuwah setiap jauhari kelab. Tapi, paling aku seronok sekali ialah wargame. Walaupun masa Simbiosis 3 semester lepas aku tak dapat join sebab demam teruk, tapi kali ni memang aku tunggu sampai modul setel, baru la aku dengan selambanya main wargame ni. 2 team yang ganas main wargame kemuncak. Menghabiskan ammo yang ada aku rasa menghampiri 30 bijik setiap kumpulan. Well, wargame ni lebih kurang macam capture the flag la. Team yang ada:

Team 1
Aku, Macha, Aref, Roza, Pilo, Faiz

Team 2
Syazuan, Nu'man, Mat Yan, Liz and another 2 person. Tak ingat la

Anyway, sebagai alumni dan orang otai, haruslah kitorang yang menang wargame berat sebelah sebab flag junior dah disorokkan dan kitorang tak mati walaupun kena bom dgn ammo. Yang tak bestnya, ammo diperbuat daripada air yang dimasukkan ke dalam plastik. Sakit memang sakit dan haruslah basah kalau ammo tu pecah kat badan. Dengan keadaan aku yang selalu memangkah bebudak kelab, aku menjadi sasaran walaupun game da hhabis. Termasuklah budak team aku sendiri yang serang aku bukan hanya dengan bom ammo yang disediakan, tapi jugak dengan air sirap yang dibuat untuk lunch semalam. The day ended late with birthday celebration for january born babies.

It was fun. Once in a while berseronok dengan member alumni dan adik-adik kelab. But as i said earlier, tak sanggup aku kalau nak ada every weekend yang macam ni punya memenatkan. It was also a blast as my besu mate came to visit.

My best buddy Aref came to visit me in UTM on Staurday for the first time since i enrol last semester. Bukan senang nak berjumpa sekarang dengan keadaan dia yang bekerja kat Bintulu dan aku pulak kat JB. Kalau dulu selalu la melepak kat KL masa sama sama kat KL. Hope to see you again in JB. You know you're always welcome.


..

No comments: