Friday, November 14, 2008

Ada Apa Dengan Terbuka Johor

Sambungan kepada posting semalam.

Semalam aku. Hafiz, Ude dan Amin pergi lagi tengok badminton Terbuka Johor. Dah katanya ada national players, aku tak lepaskan peluang untuk tengok diorang main. Hehheh, lagipun semalam punya tiket disponsor oleh encik Hafiz. Tak mahal pun, RM10 untuk 20 game semifinals.

Lee Chong Wei (1) vs Kuan Ben Hong (4)

Perlawanan yang menarik antara 2 darjat. Lee Chong Wei sebagai jaguh badminton nombor 1 dunia melawan Kuan Ben Hong yang baru nak naik. Ben Hong ada skill gak main. Ye lah, kalau tak ada skill takkan leh jadi national player. 3rd single masa Thomas Cup kat Indonesia earlier this year kan. Anyway, kemenangan Chong Wei dah dijangka. Kalau kalah gak aku tarik Dato' yang dia dapat hari tu. Huhhuhu. Macam terer nak tarik kan..

Arif Latif vs Chong Wei Fen (3)

Sebagai peminat adik beradik anak Pak Latif, aku memang support Arif selepas Zakry dan Razif kalah malam sebelumnya dalam acara beregu. Anyway, Arif memang main baik. Walaupun kecil, tapi court cover dan shuttle placement memang baik. Sesuai dengan gelaran naib juara dunia junior tahun lepas. Walaupun dia sebenarnya juara dunia junior dalam acara beregu. Well, dia main beregu pun nyaris menang dengan Koo Kean Kiat dan Tan Boon Heong. Lepas game pertama yang dimenangi Chong Wei Fen, aku dah tak berapa semangat nak tengok Arif main sampaila dah lepas interval second set. Nervous gila dengan linesman yang cam tuhi. Rubber game, Chong Wei Fen dah tak terkejar Arif. Walaupun baru 19 tahun, tapi main pro sial.. Respek.

Finals - Lee Chong Wei (1) vs Mohd Arif Latif

Tapi apa pun, 2 hari aku gi tengok badminton, cun cun aku keluar dari bilik solat lepas maghrib terserempak dengan Wong Mew Choo. Rezeki murah kalau rajin gi solat. Tak kisah pun kalau korang nak solat ke tak. Yang pastinya, sedarlah bahawa solat tu suruhan Allah. Bukan arahan mak ayah.

Semoga aku tak leka dengan semua suruhan Allah..

No comments: