Wednesday, October 22, 2008

Ada Apa Dengan Tiada

Dah lama aku cuba nak update blog aku dan menulis seperti dulu. Tapi aku rasa sejak kebelakangan ni tak banyak cerita yang aku nak kongsi bersama. Last posting aku dulu pun aku ceritakan pasal sambutan hari raya.

*Lagu best tetiba kat radio*

By the way aku masih lagi setia menjadi penunggu setia Makmal Penggunaan Gas di Fakulti Kejuruteraan Kimia dan Kejuruteraan Sumber Asli. Alhamdulillah lepas Raya hari tu aku rasa research aku semakin dipermudahkan jalannya. Kalau tak ada aral melintang aku akan mulakan experimen untuk develop membrane baru mid of next month or latest by early Disember.

*Nyanyi jap lagu Kerispatih - Tapi Bukan Aku*

Dalam masa yang sama aku sekarang dah kena bertugas di fakulti. It is a requirement from the university that any MEng or PhD student sponsored by the university, kena berkhidmat sekurang-kurangnya 6 jam seminggu. Jadinya kenalah bekerja sebagai teaching assistant ke, buat clinical work ke.. tapi bagi aku dan beberapa kawan lain kami diberi tugas admin. For me, aku sekarang adalah PR untuk AMTEC - Advance Membrane Technology Research Centre. Cool eh. Ala bukan banyak sangat keje pun. 6 jam je seminggu.

*Berakhirlah sudah semua kisah ini
Dan jangan kau tangisi lagi
Sekalipun aku takkan pernah mencuba kembali padamu..*

Semester 1 dah nak sampai hujung. Bebudak degree suma dah sibuk nak final exam. Lepas ni diorang beramai-ramai cuti balik kampung masing-masing. Masa diorang cuti ni lah aku nak bermaharajalela kat blok aku yang didiami oleh 180 student termasuk aku sendiri. Ok.. maybe tak sampai 180 but close to. Takpelah, tak sampai sebulan je lagi. Study and exam week memang bising sket. Tapi lepas budak-budak ni balik sure dah tak happening sangat masa melepak murah kat K9. It is true.. memang murah gler nak melepak kat K9. Kalau bawak seringgit pun dah cukup untuk melepak. A far better choice compared to Bangsar or Hartamas or any place where i used to hang out before this. Borak berilmu dan kadang-kadang lagha *or the other way round*, aku seronok bersama Faiz, Tikah dan Ayuzie. Kadang-kadang terasa sebaya. Walaupun...

*Semoga saja kan kau dapati hati yang mencintaimu.. Tapi bukan AKU..!!*

Ok.. dah takleh handle

Kepada anda yang dimaksudkan,

Jangan kacau aku lagi please. Jangan buat apa yang kau buat pada kawan-kawan aku. Aku tak akan kembali. Itu yang pasti. Apa yang kau buat pada kawan aku tu salah. Dia tak pernah bersalah dalam hal kau dan aku. Kau sepatutnya lebih faham dan lebih dewasa dalam menyusun langkah menangani situasi seperti ni.Aku harap kau berubah..

No comments: