Friday, March 14, 2008

Ada Apa Dengan Sejarah

Yesterday was a very non-productive day. Lepas kerja ingatkan nak balik rumah kejap je untuk ambil beg gym dan terus ke gym untuk workout. Tapi disebabkan ada American Idol di Star World, aku akhirnya tewas dihadapan TV. Berlingkar depan TV sambil makan makanan yang dimasak ala kadarisman. Lepas satu program ke satu program. Lepas satu barang, satu barang dikeluarkan dari peti sejuk untuk dijadikan teman menonton TV. Hershey's dark chocolate yang angah beli kat langkawi, oranges, fuji apples, Baskin Robbin's ice cream.. banyak jugak aku makan. Dah la tak workout, makan banyak.. huhuhuhu. Saturday and Sunday aku bayar cardio balik..

Sambil-sambil melagha di rumah tu aku membongkar balik bahan-bahan yang aku gunakan untuk hasilkan kertas kerja dan proposal untuk research aku. Banyak jugak bahan yang jadi rujukan aku sebenarnya untuk aku siapkan proposal ni. Apa pandangan korang mengenai tajuk research yang aku kemukakan:

"Development of Hybrid Mix Matrix Membrane System for Removal of Greenhouse Gases from Natural Gas Stream"

I think this title is very interesting. Tapi kalau nak lagi best, aku rasa baik juga kalau dapat pisahkan H2S dari aliran gas asli or should i say removal of Hidrogen Sulfide from Natural Gas Stream.

Kenapa nak tajuk yang best..?? Terfikir gak nak jadi orang yang boleh buat benda best sampai semua orang dalam dunia boleh rasai nikmat dari apa yang kita usahakan. Sejarah adalah benda yang dah lepas dan selalu diperkatakan. Bukankah baik kalau kita boleh jadi salah seorang dari orang yang mampu mencipta sejarah..

No comments: