Tuesday, February 20, 2007

Ada Apa Dengan Boling CNY

I love the holidays. Well, who doesn't?

Chinese New Year tahun ni awal-awal lagi gua dah sound semua cousin untuk balik kampung. Well, they have to be back at kampung as one of our second cousin gets married one day before Chinese New Year. Anyway, lets not talk about that wedding now.

Ok so, Chinese New Year day, all the 12 of us went down to Mahkota Parade for a boling match between 2 groups. Me being the kepala to all kepala *substitute je kot as along is not around* made the decision to treat everyone to a game of bowling.

Pembahagian kumpulan yang pada mulanya dirasakan agak stabil, tapi bila gua check balik nampak gayanya team gua semuanya terdiri dari kalangan mereka yang pendek. Huh..camana ni ye.

Team Gua:
Gua sebagai kepala, Syuaiman tak kesah, Adik, Hazwani, Nazmi dan Syukri Hilman.

Team Abg Long:
Abg long sebagai cip, Syahir Aizat, Angah, Farhana Puteri Kenyal, Syafiq, Naqiuddin.

Gua tak kisah yang penting main nak kena enjoy. Huhhu. Kalau along dgn kak long ada, dah tentu team tak bagi macam ni. Mesti along dgn gua lak kan yang jadi cip. *wink*

The game was a good one. Really enjoyed myself looking at the kids enjoying themselves. Nasib baiklah dah masuk maghrib, kalau tak mau sampai malam main boling tak berhenti. Nak tau keputusan. Hehhe..Syahir Aizat..!!

Team Gua
Gua 177
Syuaiman 124
Adik 99
Wani 61
Nazmi 64
Syukri 46

Team Abg Long
Abang Long 101
Syahir Aizat 134
Angah 96
Farhana 72
Syafiq 81
Naquddin 38

Walaupun team gua ramai yang kenit lagi pendek *maksudnya kanak-kanak sekolah rendah* tapi team gua masih tetap menang edisi sulung pertemuan antara dua saudara. Chewah, ayat tak tahan.

Anyway, it was fun guys. Next time kita jumpa lagi. Tah bile lah agaknya kan. Tapi ada beberapa orang yang kena masuk kelas pemulihan sebelum next match. Naquddin dgn Syukri tu tak yah lah masuk kelas. Ala-ala anak ikan baru umur 8 tahun. Huhhu. Tapi apa pun, style Naquddin *apasal aku panggil budak ni Naquddin?* paling over. Tau la bola tu lebih berat dari badan dia. Sampai terbaring masuk dalam lane sebab nak release bola. Sian dia..

Dah la, nanti gua sambung lain. Dah malam ni.

3 comments:

Anonymous said...

alamak..score dasat2 belaka..tak berani nak main la macam ni..ehehe..

Batu Bata said...

harnidahussin: tgklah deviation dia..giler besar..huhhu

Anonymous said...

ala..tak kira la..saya main pun kekadang ikut mood..kena mood bagus..baru dpt 100++..asyik tak sampai 100 jer yg byk..dah mmg tak reti main..hehehe..kena cari coach ler nampaknyer..