Tuesday, January 23, 2007

Cerita Hijrah

Last time i updated this blog, it was new year 2007. And now it is for Maal Hijrah or new yea for the Muslim calender.

Well it is already Muharram and in a few days time, i will be celebrating my 27th birthday (Muslim calender). Dah tua rupanya pak cik ye..

Sejajar dengan kedatangan tahun baru Hijrah, gua telah nekad untuk memotong rambut gua yang dahulu telah sampai menjejak ke bahu. Dengarkan beberapa komen dari orang yang gua kenali tentang rambut gua yang dahulu:

Naim: Aku rasa rambut ko dulu yang pendek masa ko kerja Cubic lagi smart. Aku respek gile kat ko sebab nampak personaliti yang terserlah.
*terserlah ke..??*

Hong CM: Mana ada nenaki *lelaki* simpan nambut *rambut* panjang senupa penempuan *serupa perempuan*
*cheh.. cakap pun tak betul.. lagi cakap gua macam perempuan.. giler apa..*

Ng CM: Ada lah lelaki simpan.. tapi macam artis boleh lah.. Lu bukan artis maa..
*Koser.. Gua bukan nak jadi artis, takleh lah nak bela rambut panjang sket*

Ard: Tau tak kenapa you selalu je tension..It's because of your hair. Untuk kurangkan serabut dalam hidup, u can start by kurangkan serabut rambut tu..
*Boleh cam tu..??*

Mama: Nak jadi orang Brunei ke bela rambut panjang ni?
*motif orang Brunei rambut panjang semua..??*

Sebenarnya taklah panjang sangat rambut gua. Nak tengok..??

Ni gambar masa gua kat BP. Dah lama gak kan gua tak hapdet gambar terbaru. So enjoy..



Taklah panjang sangat kan.. Tapi gua dah rasa agak rimas dengan keadaan rambut gua neh..Jadinya, gua mengambil keputusan untuk mengubah stail rambut gua. Boleh style dieja sebagai stail..

I got a haircut, layered my hair and do some other things to it. Akhirnya gua jadi cam ni..



Hahahha.. malas nak komen. Macam kena ambil masa untuk menyesuaikan diri dengan rambut yang ada. I spent RM 158.00 for it. Giler kan.. But i guess, asalkan hidup puas dapat buat apa yang kita nak buat.

Thanx to my friend Aidid, yang sanggup menunggu selama lebih 2 jam untuk gua buat make over yang baru ni. Len kali kita gi lagi eh..Huhhu..

Kat sini gak gua nak masukkan satu gambar lagi. This is something that i had with Din. Sian Din hari tu. Dia baru je pakai braces at that time, so it is hard for her to eat the main dish. But this, she can eat..


K lah, i'll update more later. Maybe after the Malaysia and Singapore games. I am going to watch football at the stadium with Beg and Fashah. I'll tell you how it goes..

Boo ya..!!

No comments: