Monday, October 02, 2006

Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta

Eight day in Seria. We’re still stuck here as the boat just wouldn’t leave the jetty. There is a typhoon in southern Philippines resulted in strong wind and high wave in Sabah and Brunei. Small ships and boats are advised not to sail in this type of weather.

Jadinya, kitorang stranded kat hotel di Seria ni sampai dibenarkan untuk ke pelantar Fairley 4. Just hope that everything will be ok before Thursday or else I will have to Raya on the platform. Wuaaaaa…!!!!

Hari ni jugak gua tak berapa sihat. Ada banyak benda yang bermain di fikiran gua ni.

Perpisahan.
Ni lah benda yang paling gua tak suka sekali dalam hidup gua. I know i’ve said goodbye to him. But I know it will never be enough. I will always miss and think of him. Berat sangat hati ni nak lepaskan dia untuk bersama orang lain. 3 tahun lebih gua bersama dengan dia walaupun gua sebenarnya dah kenal dengan dia since 1998. Dialah yang paling memahami gua selama ni. Mana gua nak pergi dia bawak. Apa je yang gua luahkan pada dia, dia akan dengar tanpa bersuara sikit pun. Yeah, there were times when we don’t agree between each other but then i know i will never get someone else to replace him. Not as good as him.

From My Heart,

Bila kita mencintai yang lain
Mungkinkah hati ini akan tegar
Sebisa mungkin, tak akan pernah
Sayangku akan hilang

Hari ni mama serahkan kereta kesayangan gua pada Uncle Jerry. Akhirnya lepas 3 tahun bersama gua lepaskan juga kereta kesayangan gua tu. Tapi gua tak sampai hati nak lepaskan sendiri. Mama yang tolong kemaskan kereta tu sebelum dia jualkan pada Uncle Jerry. Gua tak sampai hati nak lepaskan. Emo gila gua hari ni. Walaupun dia cuma sebuah kereta, tapi dialah yang menjadi kawan gua selama ni. Masa arwah ayah pergi tinggalkan gua tahun lepas, dialah tempat gua lepaskan macam-macam yang terpendam dalam hati. Gua sayang gila kat kereta tu. Tahla, Juliza pernah cakap gua ni pencinta yang setia.. huhhu.. betul ke..?? *kaedahnya boleh ke bercinta dengan kereta..??*

From Kenangan Terindah,

Bila yang tertulis untukku,
Adalah yang terbaik untukmu,
Kan ku jadikan kau kenangan yang terindah dalam hidupku.

Namun,
Takkan mudah bagiku,
Meninggalkan jejak hidupmu,
Yang telah terukir abadi sebagai kenangan yang terindah.

No comments: