Monday, July 27, 2009

Ada Apa Dengan Simbiosis IV

Weekend yang sangat memenatkan. Jumaat sampai ahad, 24-26 Julai 2009 KLM telah mengadakan satu program pemantapan dan asas kefasilitatoran untuk ahli-ahli baru mereka. Sebagai penasihat, aku mengiringi mereka berkhemah di KLM Bayu Resort selama 3 hari 2 malam. Tahun lepas semasa Simbiosis 3, aku demam teruk. 6 hari demam sampai kena ambil injection kat klinik. Tapi, alhamdulillah tahun ni kesihatan lebih baik dari tahun lepas. Aku berjaya bersama-sama dengan semua peserta, fasilitator dan urusetia untuk simbiosis 4.

Perjalanan ke KLM Bayu Resort tak mengambil masa yang panjang. Bersama dengan cipun membawa barang program sebanyak 2 kali trip, semuanya selesai lebih kurang dalam pukul 6 ptg. Sampai je kat tapak khemah, semua khemah dah pun siap didirikan dan peserta tengah memasak makan malam. Aku pun tak banyak benda nak buat. Maklum, pemantau je untuk program ni. Jadi pengiring. Lepas makan malam, solat maghrib, aku lepak sambil menunggu masa untuk masak bubur kacang dan tomyam. Hmmm... adik-adik request nak makan bubur kacang dgn tomyam. So lepas semua dah masuk aktiviti nitewalk, aku, dayah dgn zaini pun menyibuk kat dapur menyiapkan bubur kacang hijau dengan bihun tomyam untuk supper.

Seronok memang seronok. Modul dan aktiviti untuk memperkenalkan adik-adik baru kepada kelab, orang dalam kelab dan aktiviti yang dijalanka kelab. Tapi apa pun aku paling seronok dengan war game. Berapa ramai yang mati diserang hendap oleh aku, nabil, black, ajak dan aput... geng-geng komando yang berani mati. Hahhaha.. Tapi sebagai balasan, seperti biasa wargame semua orang akan cuba untuk maembalas dendam pada aku lepas game selesai. Nasib baik la pakai air. Kalau ikut perancangan pakai telur, tak ke jadi omelette badan aku lepas war game.

Apa pun, slot yang dikhususkan untuk aku iaitu slot Masam Masam Manis memang aku suka. I cant believe, after all these years i can still do things like that. Well, once a Lambaian always a Lambaian. Menangis korang bila tau cara *ganas* aku sambut birthday. Aku tau korang terharu. BTW, happy birthday Syikin, Tikah, Wani n Izzat.

Seronok tu seronok gak.. penat ni bila nak hilang..??


...

2 comments:

anur malati said...

slot masam manis tu slot yg mane r? anur terlupa daa

Batu Bata said...

slot macam psycho drama tapi untuk sambut birthday adik-adik. dulu masa kita tak ada buat macam ni. ni untuk budak 1st year yang baru 1st time join program