Monday, February 16, 2009

Ada Apa Dengan Dekat Padamu 6

Walaupun hari ni agak bz dengan kerja pagi tadi dan petang ni agak bz melukis membrane system yang baru siap didesign last week, aku tetap nak update gak pasal Dekat padamu 6 yang berlangsung Sabtu lepas.

Walaupun berlaku sedikit masalah pada malam sebelum program dengan pengarah sendiri, tapi akhirnya pada pagi Sabtu aku bergerak juga ke Hospital Sultanah Aminah untuk menghadiri program Dekat Padamu. Tiba di wad timur 5 lebih kurang 9.10 pagi untuk majlis serba ringkas dan seterusnya menziarahi adik-adik di wad timur 5 HSA.

*wad timur 5 adalah wad pead untuk kanak-kanak pre dan post surgeri*

Lama jugak aku tak buat khidmat masyarakat. Tersentuh jugak bila ada satu kakak ni, ibu kepada pesakit yang berumur 14 bulan yang kata ketegangan menemani anaknya di wad sedikit terubat dengan kedatangan kami menziarahi adik-adik kecil yang ditimpa pelbagai kemalangan dan penyakit. Tak banyak yang perlu dibuat untuk menggembirakan orang. Tak perlu beli hadiah semahal ferrari, tak perlu bina mahligai segah Taj Mahal, tak perlu bawa melancong ke London, New York, Dubai atau sebagainya. Effort kecil kadangkala boleh memberikan impak yang lebih besar. Belon berwarna-warni, buku mewarna, kek.. sudah cukup menggembirakan hati anakanak kecil juga ibu bapa terhadap mereka yang prihatin.

Jom kita membantu sesama manusia.

Jangan makan McD...!!!

...



Hangen aku bila orang Islam masih lagi membantu Israel menghasilkan peluru untuk membunuh umat Islam Palestin. Minum la lagi Sturbucks tu. Tolong la orang Yahudi tu. Semoga korang disoal di akhirat nanti...

Insaflah..


..

2 comments:

ayen =D said...

oo.. ada dekat padamu 6 rupanya baru2 ni ..

huhu... teringat mende2 sayu masa dekat padamu 2 dan 3.. huhu..

jangan lupa tlong share gambar.. leh kami tlong upload kt picasa.. huhu

ayen =D said...

eh, lupa nk gtau, ain link kan blog abg azwar hehehe.. maceh