Monday, January 21, 2008

Ada Apa Dengan Amaran Berundur

Today's Horoscope for Virgo
Too many overbearing people are in your life right now -- tell them to back off!

Dulu aku pernah kenal dengan seseorang yang akhirnya menjadi rapat dengan aku hingga dia rasakan yang dia boleh mengubah aku supaya dapat memuaskan hati orang-orang di sekeliling aku. Nasihat agar aku mengubah siapa diri aku dengan harapan aku akan menjadi lebih berjaya dan bahagia.

Akhirnya - aku memutuskan untuk tidak memberikan ruang untuk sesiapa pun mengubah apa yang telah ada pada diri aku sendiri. It hurts to know when somebody u really thought is your good friend tries to betray you by talking bad about u behind your back and try to make u a better person in front of you.

Aku dapat rasakan yang aku dah pun belajar dan mendapat pengajaran sewajarnya dari pengalaman yang telah aku lalui beberapa tahun lalu.

However...

It happened again.

I met someone who really thinks that she is a goddess. *OMG*. Susah bila berjumpa dengan seseorang yang rasakan dirinya sempurna walhal.. aku tak suka nak menceritakan tentang keburukan orang. Yang pastinya aku tau di depan aku, aku lah orang yang di sanjung dan dikatakan sahabat tapi bila badan berpaling aku jadi bahan umpatan yang utama bak nasi sebagai makanan ruji. And to make thing worse, dia pun cuba untuk mengubah aku. Well, for those who never knew who i am..

I will never change because people want me to change. I will only do something because i wanted to do that thing. Not because of anything else.

To someone i used to call friend;

You played the wrong card and it lead to a very nasty secret that i discovered well hidden in your backyard.

Aku janji yang aku tak akan buat perkara yang sama yang pernah kau buat pada aku. Sebab, kalau aku buat seperti apa yang dah kau buat, ianya menjadikan martabat aku serendah martabat kau sekarang.

Just one thing that i need to say before i end this entry...

BUZZ OFF..!!

6 comments:

Ekinabby said...

sabar ok..
mcm sedih pulak..
i know d feeling

[az azhari]™ said...

some people just meant to mess around with other people's life...
org2 x cukup kasih sayang mmg mcm 2:P

Chech said...

I have experienced this. Painful but we gotta move on. Aku padam tanpa kesan orang begini dari hidup aku. Not that I don't want to forgive, but I am happier this way. Alhamdulillah, life is rosier without such person.

Hmm. Menumpang bercerita :)

seweng said...

ala bro...we all know life is always determined by ourselves, not others...yes,we still need guidelines,but in the end it's what you actually do now,that will eventually determine your future.

tak payah berundur...move forward je...i always think that life is simple,it's only us who complicate it... :)

Batu Bata said...

all: thanx for being such a good friend..

seweng: amaran ya make miak ya bukan make aku..

[az azhari]™ said...

aaarghhh....apparently there's so many ppl in this world who haf nothing better to do than dictating some others move!!!!i.hate!!!!!!