Monday, September 18, 2006

DAM Part 2

Dem betul.. kali ni gua nak update pasal pemergian gua ke empangan buatan manusia terbesar di Malaysia buat kesekian kalinya. Weh betul ke apa yang aku tulis ni. Rasa cam pelik je. Nyways, ini kali gua pergi lagi ke Kenyir untuk site visit. Happening jugaklah.. tapi penat beb. Just came back from Brunei on Tuesday, now on Saturday i am driving more than 500 km to Kenyir dam.

Started the journey from Shah Alam at 11 and as usual i have to pick Bobby up at PJ.As usual, we'll stop at Karak for a break but this time it's for lunch. The same shop everytime we head for east coast. Tak pernah miss punya.

Continued our journey to Kuala Terengganu where we stopped a while at Kemaman for our Hai Ping Coffee. Also another spot that we'll never miss. As usual it's black iced coffee and roti bakar for me. Giler hilang mengantuk..Anyway we reached KT at about 7 p.m. Biasalah, pemandu berhemah yang senantiasa mengikut perturan jalanraya. Gua bukan kisah kalau kena drive lelama. Lagi gua suka ada. Tapi jangan sound kalau gua tgh nyanyi dalam keta. Pegilah jahanam kan.. Lu orang nak tido lu punya pasal..*hiks.. ganas lak*



Lawa tak empangan Kenyir. Serious beb. Gua rasa sayu je hati tengok indah alam. Memang kuasa Dia besar. Cuma kadang-kadang kita angkuh nak mengaku betapa kita kecil berbanding Dia.



Just another view. Tapi yang ni sungai selepas empangan. Cun..



Ni pulak gambar gua. Dah agak lama jugak gua tak apdet gambar gua kan. Semenjak gua balik dari kerja kat Seria Crude Oil Terminal, suma orang akan bagi gua dua komen:

1. Apasal kurus..??
2. Wah.. dah gelap..

Nak buat camana kalau dah kerjanya macam indon kontrak buat KLCC. Jadilah gua seorang yang kurus dan gelap. Tapi gua tak kisah. Yang penting hati gua putih
*putih ke..??*

Nyway, Rabu gua nak balik Melaka jap. Pastu Khamis dengan Jumaat di JB. Sabtu gua akan berada di Shah Alam yang tercinta. Isnin gua akan fly ke Brunei. This time Fairley 4 Platform. Gua akan apdet semua dengan perkembangan di Fairley 4 *walaupun tak sehebat Champion 7*.

Boo ya..!!

No comments: